Jakarta Butuh Revolusi Budaya!

A Bunch of Losers

Posted on: September 17, 2007

sukarno.jpgWhen South Korean football team came to Jakarta for 1962 Asian Game they were amazed to see how great Indonesia’s football stadium was, Stadion Utama Gelora Bung Karno. It was one of the best football stadiums in the world, and probably was the best in Asia.

But, in 2002 it was Indonesians who couldn’t believe what they saw on TV, South Korea and Japan were hosting the World Cup and they did it amazingly. Sophisticated and expensive stadiums had been built by Koreans themselves proving to the world that they were indeed a great nation who could compete even against the Western countries. In the 1960’s South Korea was about as poor as Indonesia but Indonesia was probably better since we were considered as one of the most important countries in world’s politics, thanks to our president Soekarno for that reputation.

But now, it is unfair to compare Indonesia and South Korea. While Indonesia is still a second-class nation South Korea has transformed itself into one of the greatest economic powers in the world. At this moment, South Korea is the 3rd largest economy in Asia and the 11th largest economy in the world. Entering the 21st century South Korea gained a status of developed or advanced country and it is now defined as a high-income nation after being one of the Four Asian Tigers and a newly-industrialized country in the 1990’s. South Korea is one of the world’s most technological and scientifically advanced countries, it is the fourth country in the world with the most broadband internet users. South Korea is a leading manufacturer of electronics, digital displays, semiconductor devices, and mobile phones. South Korea has the world’s 3rd biggest steel producer, it is proud to be the 5th biggest-car-manufacturing nation, and the world’s largest ship builder.

That is a brief information of a country who less than 40 years ago was no better than Indonesia. But, look at them now, they are not just great, they are achieving greatness. We should be ashamed of ourselves as a nation. Indonesia that was freed from the imperialism with blood and tears was supposed to be a great nation feared and respected by others. That is exactly what our founders wanted our country to be. But look at ourselves, we are nothing but a bunch of losers. We have created a dream land for corruptors and hypocrites. We are among the worst corrupt countries in the world, we keep on passing the tradition of corruption from generation to generation as if it was just part of our culture. We have no shame in becoming one of the worst environmental destroyers in the world.

Do we deserve this condition? Of course we do. This is a country where its people don’t respect their flag, their national anthem, their history, and their national heroes. We are a nation without identity, a nation who isn’t proud with its values and principles. Our beloved Pancasila and Bhinneka Tunggal Ika are nothing but a rethorical-lip service orchestrated by corrupt politicians.

We are nothing but a bunch of losers.

Do you think this is the kind of country Ismail Marzuki would have thought it would be when he wrote this song below?

Indonesia Tanah Air Beta

Indonesia tanah air beta
Pusaka abadi nan jaya
Indonesia sejak dulu kala
Slalu dipuja puja bangsa

Di sana tempat lahir beta
Dibuai dibesarkan bunda
Tempat berlindung di hari tua
Sampai akhir menutup mata

The Youtube video is taken from Widhibrata

8 Responses to "A Bunch of Losers"

Indonesia tanah air beta
Pusaka abadi nan jaya
Indonesia sejak dulu kala
Slalu dipuja puja bangsa

Di sana tempat lahir beta
Dibuai dibesarkan bunda
Tempat berlindung di hari tua
Sampai akhir menutup mata

waktu kemaren piala asia, atlet pelatih sepakbola dari negara tetangga (lupa darimana) wogah latihan sepakbola untuk timnya di stadion karena tanahnya gak rata bikin bola mantul kemana-mana hehe.

gak hanya memberantas korupsi sampe ke akar2nya, tapi harus ada revolusi cara berpikir orang indonesia yang salah selama ini, harus ada revolusi sikap dan cara pandang hidup orang indonesia yang katrok selama ini, harus ada revolusi sistem dan penegakan sistem yang selama ini gak jalan dan ngaco wae.

semoga kita gak termasuk bunch of losers amin.

Jadi bagaimana dengan Anda, saya, kita sebagai generasi muda, apa masih mau negeri ini masih begini2x saja.

Badan kita masih seger, otak kita tidak kalah dengan isi otak sesepuh, JIWA kita masih INDONESIA, keinginan untuk membangun agar negeri ini disegani negara lain minimal tetangga masih membara, hasrat menumpas para koruptor kelas teri pun takpernah berhenti.

Yonna: Mungkin stadion Utama Bung Karno perlu diperbaiki yah, bikin malu aja, hehe. Setuju kalau revolusi pemikiran harus ada di masyarakat Indonesia, kira2 gimana memulainya?

Ono: Saya jelas tidak mau melihat negara ini hanya begini-begini saja, sebagai generasi muda kita tentu harus malu. Menurut saya seharusnya Indonesia mencontoh Cina yang menggantung mati para koruptornya, setuju?

Lagu Indonesia Pusaka yang penuh makna mendalam, saya pernah baca kalo bung Hatta ketika ingin tidur dan ketika bangun tidur sering menyanyikan lagu ini. konon lagu ini tadinya bakalan jadi lagu kebangsaan kita tapi malah jadinya Indonesia Raya yang sekarang ada versi aslinya katanya.

Halo Oky, wah itu informasi baru tuch. Mmh, lagu ini emang indah banget apalagi dengan video yang menggambarkan keindahan bumi pertiwi, jadi merinding. Hehe. Kalau lagu ini memang agak mendayu-dayu, mungkin alasan itulah yang digunakan sehingga lagu Indonesia Raya dijadikan sebagai lagu kebangsaan Indonesia.

GBM: pasti udah tau jawabannya, dari diri sendiri:mrgreen:

gak cuma diri kita tapi juga keluarga kita…gimana lebih lanjutnya? mendekatkan diri ke agama yang dianut, mementingkan pendidikan keluarga (akademis-kehidupan), mendahulukan kepentingan keluarga, mengusahakan kesejahteraan ekonomi keluarga, kontrol sosial dalam keluarga.

mgkn kira2 seperti itu caranya­čÖé

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Dukung Program Berburu di Sekolah Anda

Mari jalankan dan dukung Program Berburu di sekolah-sekolah di Jakarta dan jadilah bagian dari sebuah REVOLUSI BUDAYA! Kirimkan email ke revolusibudaya@gmail.com dan daftarkan sekolah anda untuk ikut dalam Program Berburu.

Contact Us

BERBURU CENTER Jalan Cucur Timur III Blok A 7 No. 6 Sektor 4 Bintaro Jaya Tel: 62 21 736 3617 Oki: 0856 8102299 Tasa:087881521091 E-mail: revolusibudaya@gmail.com

Blog Masters

Guebukanmonyet (Washington D.C.) and Udiot (Jakarta)

Contributors

Andri Gilang (Sydney), Ian Badawi (Washington D.C.), Dejong (Washington D.C.), Sherwin Tobing (Budapest), Anggie Naditha Oktanesya (Jakarta), and Izmi Nurpratika (Jakarta).

Guest Writers

Deden Rukmana (Savannah), and Harris Iskandar (Washington, D.C.)

Categories

Gudang Artikel

Our Pictures

Arif Bergaya!

Cuci Motor

Ayo maju ke depan

More Photos
%d bloggers like this: